"La política cada cop busca més opcions per atraure públic i seguidors, no en tenen prou amb els cartellets que ens hem de tragar al carrer dels seus – no gaire agraciats diguéssim – “jetos”... La opció més globalitzada i més consultada actualment és internet i per tant no hi podien faltar."
Avui m’he dedicat a examinar una mica una de les pàgines més visitades i que finalment ha tingut potser més resposta, parlo del website del partit socialista. L’estructura d’aquestes pàgines és molt semblant i utilitzen el mateix sistema, per tant no cal analitzar una a una, sinó que, amb aquest exemple ja tenim noció de la seva disposició interna comuna.
Avui m’he dedicat a examinar una mica una de les pàgines més visitades i que finalment ha tingut potser més resposta, parlo del website del partit socialista. L’estructura d’aquestes pàgines és molt semblant i utilitzen el mateix sistema, per tant no cal analitzar una a una, sinó que, amb aquest exemple ja tenim noció de la seva disposició interna comuna.
Utilitzen la portada per les últimes novetats, però forçant la estratègia política partidista, allunyant-se de la pura informació neutral dels fets, i com no, criticar a la oposició i crear polèmica és una de les millors opcions si el que es vol és atraure un bon nombre de públic. L’estil general d’aquestes entradetes o portades és molt semblant a la de qualsevol portal d’internet, normalment inclou noticies amb imatges, molts links de referència, vídeos en primer pla i sobretot enllaços de campanya i de col·laboració. El fan servir com a taulell d’anuncis de campanya “virtual”.
Unes de les propostes més utilitzades són els BLOGS PERSONALS dels principals representants del partit que aporten un caràcter més pròxim a la gent, més humà i personal. Hi han diferents enllaços de campanya com es el cas del weblog col·laboratiu krme.cat en el qual pots expressar la teva opinió, seguir la campanya en articles i sobretot col·laborar amb el partit.
És veritablement important tota la barra d’anuncis o “banners” que fiquen a la teva disposició de forma visual en forma de propostes col·laboratives.
Com:
- Participar a la weblog col·laborativa
- Construir la tanca de campanya (Joc)
- Crit per a la presencia de votants als mítings
- Trobalesdiferencies.com (entre ZP i Rajoy)
- Botiga online
- Enquestes online
- Afiliat!! (Per simpatitzants)
- Organitzacions juvenils com JSC
- Contacte, escriu-nos!
- I moltes altres...
Actualment no només actuen mitjançant el blog sinó que com ja vam comentar les webs 2.0 aporten molta més interactivitat i nivell comunicacional i és per això que cada cop més tenim opcions com la TV interactiva o el Podcasting que retransmeten la campanya en directe mitjançant Audio/Video (Streaming)
PD: La publicació al dia següent del llibre blanc de Zapatero a sorprès la premsa i els mitjans, això significa que cada cop tenim més opció a la informació instantània fora de censures però potser també una mica incerta i a vegades... irreal?
0 comentarios:
Publicar un comentario